Jaromír Kalina: Vedení kraje by mělo lépe informovat o propojení dopravy

Snahu lépe propojit veřejnou dopravu na Vysočině vítáme všichni. Ostatně KDU-ČSL to měla jako jeden z pilířů ve svém volebním programu ke krajským volbám 2016. Hlavní cíl této snahy jsme viděli v tom, že se vyjde vstříc hlavně školákům i seniorům a ostatní budou víc motivováni nechat auto doma, aby tolik nezatěžovali silnice.

Současné vedení kraje dalo této snaze název Veřejná doprava Vysočiny (VDV). A slíbilo nová propojení autobusů, vlaků a MHD konzultovat s obcemi a školami. Potud vše v pořádku. Řada schůzek už kolem tématu proběhla, ale ozývají se už také první námitky a kritiky zejména proti redukci spojů či zastávek.

Nechtěl bych, aby nové uspořádání dopravy bylo – zvlášť v době přebytkových rozpočtů - záminkou pro úspory na této veřejné službě. A také se přimlouvám za lepší komunikaci se všemi, kterých se změny dotknou – počínaje nemocnicemi a konče obcemi. (číst celý článek)

Třeba v Jihlavě jsme se jen tak mimochodem přes Dopravní podnik města Jihlavy dozvěděli, že kvůli zapojení do systému má Jihlava zaplatit desítky milionů korun – za poplatek, za ztrátu na tržbách či za kartu. Uvítal bych tedy pro zastupitele i občany kraje srozumitelný materiál o záměrech a cílech projektu, jeho harmonogramu a postupu vyřizování námitek i postupnou implementaci. To vše by mělo být veřejné a také by to mělo být prováděno s větším nasazením.
(článek byl zaslán do květnových Novin Kraje Vysočina)